Over de Fondsendatabase Armoede
600+ actuele fondsen en donaties voor hulpverleners in het sociaal domein
Ontstaan vanuit de behoefte bij hulpverleners in het sociaal domein
In 2011 startte Stance van Heijst met de ZorgSubsidieKalender database. Een database met inmiddels 1.000 subsidies en fondsen voor projecten in Zorg en Welzijn. Er kwamen echter ook steeds meer vragen binnen van hulpverleners uit het sociaal domein die voor individuele cliënten een bijdrage zochten voor bijvoorbeeld een nieuwe wasmachine, noodgeld, een kinderfiets of extra zorgkosten. Op basis van deze vragen voor individuele hulp is de Fondsendatabase Armoede gestart in 2020.
Fondsendatabase Armoede, fondsen en donaties voor mensen in armoede en kwetsbare situaties
De Fondsendatabase Armoede is een handig hulpmiddel voor o.a. maatschappelijk werkers, sociaal-juridische dienstverleners, bewindvoerders, schuldhulpverleners, scholen en andere uitkeringsinstanties. Soms vallen clienten immers 'tussen wal en schip'. Zij hebben dringend iets nodig maar zij komen niet in aanmerking voor de voorliggende regelingen of voorzieningen. In zo'n geval kan de fondsendatabase Armoede uitkomst bieden en kun je je cliënt toch helpen.
Lidmaatschap voor een laagdrempelig bedrag
De fondsendatabase Armoede is door ons opgezet als antwoord op maatschappelijke ontwikkelingen en de groeiende armoede in Nederland. Wij vinden het belangrijk dat de informatie over deze fondsen en donaties toegankelijk is voor grote groepen hulpverleners. Een lidmaatschap kost daarom € 47 per jaar exclusief btw. Deze prijs is uiteraard niet kostendekkend. In het kader van ons MVO-beleid (Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen) nemen wij de resterende kosten voor onze rekening.
Lees hier alles over het lidmaatschap op de Fondsendatabase Armoede >>
De fondsendatabase Armoede wordt door ons actueel onderhouden en regelmatig verschijnt de nieuwsbrief met de actuele fondsen en donaties. Heb je interessant nieuws of tips? Meld het ons!
Heb je vragen, dan nodig ik je van harte uit om contact met ons op te nemen of mij te volgen via LinkedIn
Stance van Heijst
directeur ZorgSubsidieKalender en Fondsendatabase Armoede
Stance van Heijst
Directeur
Stance is initiatiefnemer en directeur van de Fondsendatabase Armoede.
Vanuit haar rol als directeur bij de ZorgSubsidieKalender, kwamen er veel vragen omtrent behoeftes voor indivduele hulp, dus heeft ze besloten voor deze doelgroep een nieuwe database in het leven te roepen.
Daarnaast is zij docent en geeft zij diverse trainingen in Utrecht en op locatie. Deze trainingen zijn bedoeld voor beginnende en ervaren subsidie-adviseurs en fondsenwervers.
Margret Jansen
Klantrelaties & Officemanager
Margret adviseert onze klanten over de abonnementen en workshops. Daarnaast is zij onze officemanager.
Zij heeft een belangrijke rol in het beheer en onderhoud van onze website en daarnaast beantwoordt ze de binnenkomende vragen over ons cursusaanbod. Ook is zij verantwoordelijk voor de cursusadministratie en de organisatie van al onze evenementen, zowel on- als offline.
Op zoek naar fondsen of donaties voor jouw cliënten?
Word lid van de Fondsendatabase Amoede!
Je krijgt:
Toegang tot de Fondsendatabase Armoede met 600+ fonsen en donaties.
Onze nieuwsbrief met de nieuwste ontwikkelingen en fondsen.
Ben je (ook) op zoek naar geld voor innovatieve projecten en/of bijzondere doelgroepen in Zorg en Welzijn? Dan verwijzen wij je graag naar www.zorgsubsidiekalender.nl
Nathalie Koopmans
Content Specialist
Rosa Dalhuisen
Content Specialist en Coördinator Database
Rosa richt zich op het coördineren, plannen en uitvoeren van onze communicatie, zowel via social media als onze nieuwsbrieven. Ze schrijft regelmatig inhoudelijke blogs met waardevolle informatie voor onze klanten en lezers.
Daarnaast coördineert ze het onderhoud van onze database met fondsen en donaties.
Sabien Peters
Assistent Databasebeheer en Contentcreatie
Sabien is verantwoordelijk voor het onderhoud van de database. Zo vult ze de database aan met de nieuwste fondsen en subsidies.
Daarnaast creëert ze content voor onze klanten door het schrijven van informatieve blogs en ondersteunt ze bij het schrijven van de nieuwsbrieven.
Roel Veldhuizen
Webapplicatie- en databasespecialist
Verzorgt sinds 2013 de technische ondersteuning van de website en de database. Ook voor complexe vragen wat betreft databasefunctionaliteit, maatwerk of wensen van onze klanten draait hij zijn hand niet om.
Jan Hajes
Financiële administratie
De stille kracht in ons bedrijf met een nuchtere kijk op de cijfers. Bewaart altijd de kalmte en zorgt voor heldere financiële overzichten. Inclusief droge Drentse humor.
Jorinde Luyts
Marketing Specialist
Jorinde is verantwoordelijk voor het opzetten en beheren van onze marketingcampagnes.
Ze is ook een aanspreekpunt voor het beantwoorden van inhoudelijke vragen van klanten over de Fondsendatabase Armoede.
Rieke Buitendijk
Assistent Databasebeheer en Marketing
Rieke houdt zich bezig met het vergroten van de zichtbaarheid van ZorgSubsidieKalender via verschillende social media-kanalen.
Daarnaast ondersteunt ze bij het onderhoud van de fondsen- en subsidiedatabase.
Emma de Bree
Assistent Databasebeheer en Contentcreatie
Emma houdt zich bezig met het creëren van content voor onze klanten via verschillende sociale media-kanalen en het door het schrijven van blogs en nieuwsbrieven. Daarnaast ondersteunt ze bij het onderhoud van de fondsen- en subsidiedatabase.

Laurian Serno
Content Specialist
Laurian heeft ons online trainingsprogramma 'Word een Pro in Subsidie- en Fondsenwerving' vormgegeven.
Naast het aanleveren en bewerken van beeldmateriaal, maakt en edit hij ook al ons videomateriaal.
Edith Smulders
Strategisch adviseur
Edith Smulders is organisatieadviseur en helpt organisaties onder meer bij de intensivering van marktgericht werken en bij effectieve fondsenwerving. Zij heeft zowel in de functie van directeur als adviseur ruime ervaring opgedaan in het succesvol binnenhalen van subsidies die innovatieve projecten mogelijk maakten.
Bij diverse ministeries heeft zij voorstellen voor programma’s, innovatieprojecten en onderzoeken ingediend die allen gehonoreerd zijn. Zowel bij grotere fondsen zoals het OranjeFonds, Skanfonds en fonds NutsOhra als bij kleinere en minder bekende fondsen, heeft zij met succes aanvragen gedaan of organisaties begeleid bij het schrijven van subsidieaanvragen.
De laatste jaren helpt zij organisaties bij het ontwikkelen van een acquisitiestrategie, een effectieve aanpak voor het verwerven van subsidies en traint/coacht zij medewerkers in de bijbehorende vaardigheden. Edith heeft in de afgelopen jaren vooral opdrachten uitgevoerd voor landelijke en regionale kenniscentra, (jeugd)zorginstellingen en andere maatschappelijke organisaties. Daarnaast heeft zij als adviseur gewerkt in verschillende sectoren van het bedrijfsleven.